Despre cum am format eu Omul Nou in ultimii ani ai comunismului (V)


Partea a V-a: Shock! Shock! Shock!- Aici si NUMAI AICI voi dezvalui in premiera cum m-am ales eu cu calificativul profesional INSUFICIENT in primul an la Scoala de Elita pentru ca NU STIU SA-MI PRETUIESC REZULTATELE PROPRIEI MUNCI, apoi cum m-a scos din belea ZMEOAICA- CEA- BUNA- SI- DESTEAPTA, cand cu BRIGADA DE LA MINISTER si, intr-un final apoteotic al acestui capitol, voi dezvalui cine este UNGUROAICA DRACULUI!!!!! Shock! Shock! Shock!!!!!

Nu e usor sa fii tovarasainvatatoare la Scoala de Elita!!! Dar… nici elev!!!! Ori esti foarte bun, ori NU EXISTI! Sau, cel putin, nu pentru multa vreme…
Ajungem noi cu bune si rele aproape de sfarsitul clasei I. Directorul tot face ce face si tot ne aminteste sa nu trecem in clasa urmatoare elevii care sunt prea in urma fata de „nivelul clasei”. Sa-l ascult? Sa nu-l ascult? Ma fac si eu ca uit ca sunt cea cucapulniciodatasuficient de plecat (maaaare eroare!!!) si – hai sa las si eu doi repetenti.
Si vine toamna. Si ma prezint eu la scoala. Si la scoala mare ancheta de la Inspectorat, ca profesoara de Matematica lasase prea multi corigenti. Si, daca tot erau acolo, au chemat la re-evaluare toti corigentii si –desigur- repetentii scolii. Si ii cheama- desigur- si pe cei doi copii ‚ai mei”. Si iese de aici ca elevii „mei” au fost lasati repetenti cam fara sa fie nevoie- ceva cu cerintele minime de promovare, dar nu scria nicaieri care sunt alea. Internetul si site-ul Ministerului s-au inventat muuuulltt mai tarziu!!!.
In toata agitatia aceea, se mai trezeste si Directorul sa-mi reproseze: „Ei, vezi, Ileano, ce mi-ai facut???” . Eu nu scap ocazia sa-i amintesc, cu –aproximativ- respect cine si ce a zis mai pe aproape de sfarsitul anului scolar. Directorul mediteaza ce mediteaza si, la sedinta de final de ancheta, minune!!! Imi ia apararea!!!! Dar asta nu m-a scutit sa primesc calificativul profesional INSUFICIENT, insotit de o apreciere verbala a Inspectorului : „Ileano, ti-ai dat singura cu barda-n freza, pentru ca NU STII SA-TI PRETUIESTI REZULTATELE PROPRIEI MUNCI!”.
Sar direct la clasa a IV-a, pe la mijlocul lui decembrie 1989. Cu o saptamana inainte de Timisoara, judetul nostru este cuprins in tavalugul oparit al unei brigazi de control de la Minister iar Scoala de Elita este propusa de Inspectorat printre scolile ce sunt inspectate (ca forma de apreciere a valorii, sau ca razbunare???). Directorul ne aduna pe toti sa ne dea placuta veste si ne avertizeaza sa nu facem greseli „nici cat o picatura de ulei intr-o galeata cu apa”, ca brigada vine din alt judet, unde a destituit un profesor de Filozofie care s-a luat in bete cu ei.
Si vine brigada. Pe noi, cei de la a IV-a, ne loveste dublu norocul, pentru ca, fiind clasa de final de ciclu, avem si inspectie la clasa la disciplina Istorie, si teste scrise la Limba romana si Matematica!
Dam noi testele, luam medii-record la fiecare clasa si primim cu drag in sanul nostru membrii brigazii care asista la lectiile de Istorie. Si vine si randul meu. Si eu pregatisem cu copiii inclusiv citate din Tezele din Aprilie (ferice de cine nu stie ce sunt alea!). Si facem noi o demonstratie de cunoastere a lectiei cu Mihai Viteazul de-si exprima Brigada marea satisfactie resimtita. Si zice brigada:”Ei, acum sa discutam cu activul pionieresc (iar o expresie doar pentru cunoscatori!) sa vedem noi daca asa se desfasoara fiecare lectie de istorie si alte intrebari”. Si activul pionieresc se grupeaza organizat in fata Brigazii, cu comandanta de pionieri ZMEOAICA- CEA- BUNA- SI- DESTEAPTA in frunte. (Era o ZMEOAICA precum in poemele alea eroice, ‚Luptati ca niste zmei, copiii mei!!!”) Si intreaba Brigada una- alta, dupa care asa, din senin, intreaba „ce materiale mai folositi voi, dragi pionieri, la orele de istorie?” exact-dar EXACT in momentul acela, dau cu ochii de Tezele din Aprilie, din care uitasem sa-i pun pe copii sa dea citate!!!! Si ma fac verde. ZMEOAICA- CEA- BUNA- SI- DESTEAPTA imi vede disperarea si incepe sa relateze cu foc despre cum am folosit noi respectivele Teze la ora anterioara si ce multe invataturi au tras pionierii din studiul documentului. Eu dau sa rasuflu usurata, dar Brigada zice „Bine, am vazut ca aveti documentul pe masa TOTI, dar altceva voiam eu sa aud. De exemplu, diapozitive folositi???” Auzind eu intebarea, incep sa-mi dau in gand pumni in cap, cum de nu mi-a trecut prin minte sa folosesc diapozitive?! Dar ZMEOAICA- CEA- BUNA- SI- DESTEAPTA nu e desteapta doar pentru ca asa zic eu. Calma de parca vorbea cu ma-sa de desenele animate de la 17.10, zice „Da, folosim si diapozitive, dar mai rar, pentru ca noi economisim energia electrica” !!!!! Eu raman in extaz iar Brigada pleaca sprintara in culmea satisfactiei de indrumare si control.
Ca si ZMEOAICA- CEA- BUNA- SI- DESTEAPTA, toti copiii MEI sunt buni si destepti. De aceea, eu mai schimbam „activul pionieresc„ din timp in timp, pentru a le da ocazia sa invete cum e sa fii conducator. Intamplator, ZMEOAICA- CEA- BUNA- SI- DESTEAPTA era comandanta de detasament in perioada aceea si a avut ocazia sa-si schimbe porecla in renume.
A doua zi dupa Brigada a venit Revolutia si eu am trecut de la tovarasainvatatoare la statutul de Doamna.
Toata lumea de la a IV-a face pregatire in draci la Limba romana si Matematica, pentru ca elevii sa aiba rezultate remarcabile la teste si sa intre la Clase de Elita.
Numai ca eu si copii MEI primim o sarcina de onoare, sa tinem lectia model la Cercul Pedagogic, si anume la disciplina MUZICA. Pentru ca, nu-i asa, au zis colegii de serie, mai trebuie sa mai tina „si altii” activitati. Si, cand s-au uitat pe lista la „si altii”, au gasit doar numele meu.
Noroc ca eu si copiii MEI stiam Muzica, pentru ca ne-a placut intotdeauna sa avem cultura generala si nu sa pompam la Romana si Mate de nebuni.
Si tinem noi lectia model. Singurul moment de panica a fost cand IUBIREALU’LUCEAFARUL a sesizat prezenta discreta a unui musafir mai putin obisnuit: „Doamnaa, un gandacelll…”(deoarece ea de mica a fost Zana Gandaceilor Si A Altor Fiinte Mici). Si arata spre tavanul de un alb imaculat. Si, pe tavan, un gandacel de bucatarie cat o farfurie, pe care am incercat tot restul orei sa-l hipnotizez, sa un cada in capul musafirilor (poate in cautarea proprietarului, ca NOI nu aveam, dovada- reactia plina de sensibilitate a lu’ IUBI’).
Terminam ora si primim mari laude, ca ora a mers ca o ilustrare a manualului de didactica disciplinei. Cu copiii MEI in distributie, eu nu am nicio surpriza –e si normal!
In usoara agitatie a plecarii musafirilor, aud o remarca a cuiva din scoala mea: „Ai vazut, tu, ce lectie frumoasa a tinut UNGUROAICA DRACULUI????”.
………………………………..
Mai vrei? Stai pe faza!

Comentează sau lasă un răspuns

