Ce poti sa-i spui unui copil …?


“The righteous cry out, and the LORD hears them; He delivers them from all their troubles. The LORD is close to the brokenhearted and saves those who are crushed in spirit. A righteous man may have many troubles, but the LORD delivers him from them all; He protects all his bones, not one of them will be broken.” (Psalm 34:17-20)
Lucrand printre copii, aproape zilnic participi la micile lor drame- si-i mangai dupa posibilitati, cu cuvinte cat mai bine alese, le stergi cate o lacrima de pe obrajori si mergi mai departe.
Pe Mihai il stiu de ceva mai mult de doi ani, cand a venit la mine, poate il primesc in PROGRAM… Dar in Metodologie asemenea demers nu exista. Si nimeni altcineva nu mi l-a pus pe vreo lista de prioritati.
Din toamna trecuta am remarcat in treacat ca parca este mai trist, mai putin ingrijit, mai ALTFEL.
La orele in parteneriat, am apreciat cat de mult se lupta sa rezolve si el ceva exercitii, cu ochii arzatori, cu pumnii lui de mic barbat stransi pana la albire, cu spatele cocosat in banca deja prea neincapatoare.
Si cu vocea rugatoare, umila parca, cerand- „Veniti si la mine, Doamna!…” –desi NU E TREABA MEA, eu am o LISTA care si asa e prea plina de PRIORITATI…
M-am consolat vazand ca are parte de intelegere de la colegii mei.
Vinerea trecuta era mai vesel, lua parte la o activitate care-i placea, simtea ca POATE face si el ceva deosebit, ca e apreciat.
In fuga, l-am laudat si m-am bucurat si eu pentru clipa lui de bucurie.
Ieri am avut o multime de PRIORITATI, nici nu am mai apucat sa trec macar pe la usa clasei lor.
Azi dimineata am AFLAT.
De fapt, nu mai are casa.
De fapt, ca si alte doua colege ale lui, sta cu familia intr-o baraca.
Acum doua zile, baraca a ars, cu toate lucrurile si hainele, dar mai ales AU ARS CARTILE SI CAIETELE.
Mama a avut grija mai intai sa roage scoala pentru niste CARTI, ca altfel ce se face baiatul ei?
Acum are carti.
Are si caiete, si cateva lucrusoare aduse de colegii din scoala, care de acum SI-AU FORMAT UN AUTOMATISM, doar li se spune varsta copilului ramas sarac si aduc HAINE.
Azi, Mihai nu a fost la scoala.
Cand va veni, mi-as dori sa-i spun si eu cateva CUVINTE.
Dar ma intreb ce as putea sa-i spun si cat de mult l-ar ajuta cuvintele mele.

„It is for the freedom that Christ has set us free. Stand firm, then, and do not let yourselves be burdened again by a yoke of slavery.” (Galatians 5:1)

2 responses to “Ce poti sa-i spui unui copil …?

  1. Pingback: Ai ales la ce școală îți înscrii copilul? (I) | EDUCATIA PENTRU VIITOR

Comentează sau lasă un răspuns

