Cum sa termini anul scolar in forta (review Edutopia- I)


M-am decis definitiv!

Sunt fan EDUTOPIA!

George Lucas is the best!

Azi am citit pe site-ul Edutopia un articol „de sezon”al lui Larry Ferlazzo.

{Larry Ferlazzo predă engleză la Luther Burbank High School din Sacramento, California. El scrie un popular blog pentru profesori şi este autorul a trei cărţi. El sprijină, de asemenea, un blog care împărtăşeşte idei şi resurse prin care să se îmbunătățească relația scoala-mamă. Acest articol este adaptat dupa” Ajuta studenţii sa se motiveze: răspunsuri practice la provocările clasei }

http://www.edutopia.org/blog/larry-ferlazzo-how-to-end-school-year-strong

Autorul ne da cateva sugestii prin care sa revigoram ultimele saptamani de la finele anului scolar.

Propunerile lui se bazeaza pe o teorie legata de marea importanta a modului in care se incheie o etapa, pentru succesul pe care il vom avea in etapa urmatoare. In cazul educatiei,  autorul sustine ca de modul in care finalizam un an scolar depinde succesul din anul scolar urmator:  modul in care elevii se vor adapta cerintelor la nivelul urmator, modul in care vor percepe disciplina pe care o predam, ce vor simti fata de profesorii actuali si viitori.

De aceea, nu este timp sa ne relaxam tocmai acum.

Autorul ne da cateva sugestii:

-sa-i lasam pe elevi sa planifice in grup o unitate de invatare, in functie de interesele lor;

-daca ideea anterioara este greu de aplicat, am putea realiza cu ei alte proiecte de invatare in cooperare;

-am putea organiza excursii de studiu, reale sau virtuale;

-am putea, de asemeni, sa testam integrarea in lectia a unor noi tehnologii;

Larry Ferlazzo nu uita ca si profesorii au nevoie sa se „energizeze” in perioada asta, drept pentru care ne da si noua sugestii in acest sens:

-am putea sa ne planificam timpul petrecut la scoala, pentru a-l folosi eficient si pentru a-l reduce (…? cuuuummm?????)

-sa citim ceva nou din specialitatea noastra, poate ne vin ceva idei de improspatare;

-sa citim site-uri sau sa vizionam videoclipuri care prezinta modul in care lucreaza altii la orele lor;

-sa scriem ceva care ar putea fi util de impartasit  cu colegii nostri si sa-i punem la curent cu ce am scris, de exemplu prin intermediul blogurilor personale (iata cum mi-a venit si mie ideea…);

-sa petrecem unele pauze discutand cu colegi mai noi sau cu care nu prea petrecem timp de obicei, avand astfel ocazia sa ne energizam reciproc prin „povesti didactice” proaspete.

Si mie mi-au venit unele idei despre ce s-ar putea face pentru a ne „seta”- si noi, si elevii- pentru anul care va urma:

-am putea, de exemplu, sa le aratam manualele din anul urmator si sa le povestim despre ce vor invata; sau, daca vom avea cu ei o disciplina noua, pe care nu au studiat-o, am putea sa mergem sa facem cunostinta cu ei si sa le povestim cum va fi;

-am putea sa le dam un chestionar despre asteptarile si temerile lor cu privire la anul scolar care urmeaza si sa incercam sa le dam feed-back la ceea ce ne impartasesc.

Si, desigur, am putea vizita uneori site-ul EDUTOPIA, pentru ca am putea observa cat de UNIVERSALE sunt preocuparile, provocarile, intrebarile si grijile educatorilor!

One response to “Cum sa termini anul scolar in forta (review Edutopia- I)

  1. Pingback: Heeeelp! Profă pierdută in cyberspațiu! -review Edutopia (4) | EDUCATIA PENTRU VIITOR

Comentează sau lasă un răspuns

