Sfaturi utile pentru cei care au de a face cu logopezii- nu mai pot de ras!!!! (preluare de pe www.educationnews.org)


 

This article was written by Penny Castagnozzi, co-director of Reading with TLC and proud partner/sister of Nancy Telian, M.S., CCC-SLP! For more information, please contact Reading with TLC, Telian-Cas Learning Concepts, Inc. 781-331-7412

 

Imi amintesc cu drag de cei cinci ani in care am fost si eu logoped. Mi-au intrat in sange multe din cele de mai jos, asa ca nu ma pot opri din ras constatand cat de adevarate sunt observatiile autorului. Am tradus dupa puterile mele, ca sa poata citi toata lumea. Lectura placuta!

„Ştiu la ce te gândeşti: „De ce ar avea cineva vreodata nevoie de ajutor în lucrul cu cineva la fel de capabil ca mine?” Ei nu. Eşti fantastic. Eşti competent, viclean, sistematic, analitic, angajat, analitic, sensibil … am menţionat analitic?

Bine, este posibil să vedeţi unde vreau sa ajung. Minunati cum sunt, terapeutii logopezi formeaza o clasă aparte in randul profesionistilor- si cei interesati isi vor face viaţa mai uşoară, dacă isi dau seama că ei nu trebuie să încerce să-si schimbe modul de viata pentru terapeuti, ci trebuie doar să ii înţeleaga pe acestia. După ce am petrecut ultimii douăzeci de ani ca partener de afaceri al unui terapeut, şi ultimii 52 ani i-am trait în strânsă legătură cu acest partener de afaceri care este, de asemenea, geniala si adorabila mea sora, mă simt nu numai calificata să împărtăşesc gândurile mele , dar, de fapt argumentele care urmează sunt declanşate de opiniile mele despre viaţa cu un terapeut logoped!

Ca o declaraţie, aş putea menţiona că, desigur, nu toti logopezii sunt la fel. De-a lungul carierei mele, deşi, am lucrat cu sute (dacă nu chiar mii) de logopezi, şi deşi sunt o colectie frumoasa de portrete, există într-adevăr, unele culori care par să apară destul de frecvent în operele de arta!

În ceea ce priveste darul meu pentru lume, aş dori să ofer zece sfaturi cu privire la colaborarea cu aceasta elita:
Zece Sfaturi pentru cel binecuvantat cu un logoped:

1 Nu te deranja macar sa întrebi „ştii ce ai de gând să faci azi?”. Bineînţeles că ştie ce va face. E un discurs! A făcut-o listă mentală cu o seara inainte si a repetat-o de atunci, cu excepţia cazului în care nu a scris lista pe o mică bucată de hârtie, pe care o va copia frumos,pe o mai mare bucată de hârtie, imediat după ce-si bea prima ceaşcă de cafea .

2 Dacă există orice confuzie verbala, e vina ta. E un terapeut de vorbire şi ştie cum să-şi exprime gândurile – toate dintre ele – tot timpul.

3 Nimeni nu ia notite mai multe decât un logoped. Ele pot fi ilizibile, sau organizate, dar sunt gânduri pe hârtie! (Fără a fi evident, să continuaţi să luaţi note la reuniuni astfel încât să puteţi citi şi înţelege faptele importante!)

4 Nimic nu este simplu. O declaraţie de genul, „Am o durere în gât,” va fi cu siguranţă urmat de „La ce oră a avut loc exact acest început? Ai mancat la timp? Ti-ai luat temperatura? Ce vrei sa spui prin normal? Este normal la tine sau la toata lumea??? Esti sigur ca nu ai mancat inghetata exact inainte de a-ti lua temperatura? Ai vreo eruptie cutanata? poate ar trebui o radiografie la gat, ca sa fii sigur ca nu ai vreun os prins acolo! Iti simti gatul? Nu ti s-au umflat amigdalele? (Ştiu ! Te gandesti ” Acestea sunt de fapt întrebările pe care este foarte bine să le pui” Asta zic si eu desigur, toate sună rezonabil iar tu…-tu eşti un logoped!)

5 Ei sunt ca şi elefanţii. Nu, ei nu sunt gri si ridati … acestea mai degraba ma descriu acum pe mine. Ce vreau să spun este că ei nu uita nimic din ce s-a întâmplat în trecutul îndepărtat. Ce e uimitor este faptul că nu numai isi fac note mentale care par să dureze pentru totdeauna, dar, atunci când sunt întrebaţi, ei pot evoca aceste cifre şi fapte din aer, în orice dezbatere. Sunt toate adevărate? Nu ştiu! Eu în mod clar nu am o asa memorie -să stiti acest lucru -sau nu aş fi cerut terapie logopedica, în primul rând! Uneori amintirile sunt doar un pic prea vii şi detaliate, pentru a fi credibile, dar cum poţi dovedi că ceva de acum treizeci de ani nu e adevărat, dacă ai admis deja ignoranţa privind intrebarea?

6 Nu încerca să concurezi cu etica muncii lor. Logopedul poate- şi va rămâne treaz toată noaptea pentru a termina un proiect important, o evaluare, un ziar, sau un discurs. Spuneti doar, „Eu nu ştiu cum poti să o faci!”, apoi tarati-va corpul obosit la culcare.

7 Fiţi pregătiţi pentru emailuri lungi. În spiritul minuţiozitatii (Da, „seriozitatea” este cuvantul de ordine, şi e-mailul sau pagina web arata ca veti ajunge sa ma credeti!) Fiecare detaliu din fiecare gând va fi pus pe hârtie pentru a explica o idee. Poate că ar trebui să initiez un „Joc e-mail” cu sora mea, numit „Spune in trei”- un joc cu trei reguli: Unu: orice ai de spus, sa fie in trei propozitii. Doi: Exemplele pe care le dai sa aiba cel mult patru clauze; Trei: Aminteste-ti primele doua reguli, nu uita ca am 52 de ani si creierul meu nu mai poate procesa o cantitate mare de informatii. Asta e tot. Dacă aş cere ghidarea spre o locaţie, da-mi doar primele trei etape. După aceea, mă prefac ca ascult. (Ştiu ce te gândeşti! „Hmmm, memorie slaba pe termen scurt pentru informaţii lingvistice … aceasta femeie are nevoie în mod clar de unele intervenţii …)

8 Aşteapta-te ca logopedul sa-ti găsească defecte. Nu o lua personal – este profesia lui, care cauzeaza acest comportament. Ei au fost instruiţi pentru a căuta imperfecţiuni în vorbire şi limbaj. Sa cauti ceva pentru a remedia este natural pentru ei, şi transfera propria calificare mult prea uşor la alte domenii ale vieţii. Intr-o zi eşti pregătit să vorbesti în faţa unui public de 100 de persoane, s-ar putea sa fii acolo în picioare cu cateva minute înainte de începerea prezentării, încrezător în pantaloni dvs. asortati la sacoul care ascunde tot ceea ce nu doriţi ca lumea să vadă. Logopedul vine la tine si sopteste, „Ai ceva alb in par – il scot eu” sau „Exista un fir atârnând aici – permite-mi să-l trag,” sau „Ai ceva negru sub ochi … nu, nu ai … nu, un pic mai la dreapta … „. Este un minunat formator al stimei de sine…

9 Bucuraţi-vă de plinătatea vieţii alaturi de logoped. Datorită tuturor detaliilor pe care le observa şi le raporteaza la tine, vei trai mai bogat, te vei vedea mai bine, vei pasi mai sigur, şi, dacă esti apropiat de un logoped cum sunt eu, vei râde mai mult din toată inima. Ei sunt cu adevărat implicaţi în toate chestiile cu care vin în contact şi au vitalitatea şi angajamentul de a face lucrurile mai bine,- ceea ce nu este numai amabil, dar si lăudabil. Lumea este un loc mai bun datorita logopezilor.

Dacă te regasesti în acest articol, aplica sfaturile pentru binele celor dragi sau pentru cei care pot reacţiona ocazional la tine cu un zâmbet şi o uşoară tresărire. Dacă nu te recunosti in niciuna din aceste trăsături, explică acest articol deplasat doar ca o modalitate de exprimare pentru unele sărmane fiinte de varsta mijlocie care au nevoie sa-si aeriseasca sufletul. Oh, şi pentru aceia dintre voi care sunt perturbati, deoarece au avut promise zece sfaturi … am vrut doar sa vad dacă aţi fost atenti!

Ştiam că vei fi – doar esti Logoped!!!”

EXACT!!!

2 responses to “Sfaturi utile pentru cei care au de a face cu logopezii- nu mai pot de ras!!!! (preluare de pe www.educationnews.org)

  1. Sper ca ti-a intrat votul.
    Cu placere.
    Era draguț din partea ta daca dadeai un (un)like si pe blogul meu, dar de acuma asta e…:)

  2. Umbrela Verde I Ambasadorii blogeri
    Bun gasit,
    Te rog sustine alaturi de Umbrela Verde propunerea mea (sau a altui blogger) privind un mediu mai curat pe pagina de facebook la poll-ul acesta:
    http://www.facebook.com/umbrela.verde?sk=app_20678178440
    In ordine alfabetica eu sunt la Flaviu, trebuie bifat in stanga numelui ( sau linkul blogului ales de tine), iar la sfarsitul clik VOT si gata.
    Multumesc anticipat!
    Flaviu

Comentează sau lasă un răspuns

