Galerie

Eșecul multiculturalismului? Ei, nu mă-nnebuni!


Am aflat cu stupoare că multiculturalismul a eșuat lamentabil. Apărut prin anii ”50-”60 in cadrul mișcării pentru drepturi civile, conceptul a fost promovat cu mare avânt și la noi, acum 10-12 ani. Am avut parte de cursuri, s-au finanțat proiecte. Dar parcă îmi aduc aminte că acest concept nu marca finalul ascensiunii spre o societate incluzivă, ci doar o etapă pregătitoare pentru interculturalism .

Acesta presupune în primul rând o deschidere la comunicare. Iar comunicarea ar duce la înțelegerea celuilalt, la respectul pentru valorile in care crede…

Se spune că migranții nu (prea) socializează cu populația locală. Dar oare populația locală este dispusă să inițieze activități de socializare interculturală, în afară de cele ”oficiale” ? Poate, într-o astfel de comunitate, prima dată ar veni doar un singur imigrant, dar poate data viitoare va mai aduce pe cineva cu el.

Personal, am ajuns să cred în interculturalism ca valoare de viață.

Și acum…? O fi cazul să-mi revizuiesc sistemul propriu de valori așa, peste vară?

O comunicare deschisă este în primul rând o chestiune de încredere reciprocă.

De fapt și de drept, a eșuat increderea în oameni.

One response to “Eșecul multiculturalismului? Ei, nu mă-nnebuni!

  1. Pingback: Portretul colportorului corporatist (strict personal) | EDUCAȚIA PENTRU VIITOR

Comentează sau lasă un răspuns

