Galerie

Heeeelp! Profă pierdută in cyberspațiu! -review Edutopia (4)


Am vizionat azi interviul video al lui Barnett Berry , președinte fondator al Center for Teaching Quality, din Carrboro, North Carolina.
Interviul face referire la documentarul ”Așteptându-l pe Superman”
care a revoluționat modul în care este privită reforma educației in SUA și a dus la implicarea activă a comunităților în acordarea atenției cuvenite educației.
În câteva rânduri, Barnett Berry subliniază că profesorii trebuie să fie cât mai prezenți în cyberspațiu, prin intermediul mijloacelor de care dispun, pentru a acoperi 24/7 nevoile educaționale ale elevilor. Să învețe să coopereze între ei în cyberspațiu, căutând forme de organizare în acest sens.
Cumva, acest interviu continuă și întărește previziunile lui Alvin Toffler privind răsturnarea din temelii a principiilor de organizare și funcționare a sistemelor de învățământ.
În ce mă privește, mă simt pierdută in cyberspațiu.
Pe rețelele de socializare în care se scrie în limba română găsesc fie mesaje de genul ”sunt la mare, kiss-kiss!”, fie un dialog al surzilor. De unde obiective comune, cum zice B. Berry? Care organizare a specialiștilor, pentru a găsi soluții și pentru a asigura flexibilitatea profesioniștilor?
În calitate de blogger amator, mă tot străfoc să postez pe teme legate de educație despre care cred că ar suscita oarecare interes.
Puțini amatori de lectură în acest domeniu- și dintre aceștia, și mai puțini își exprimă acordul, dezacordul, părerea pro sau contra, tot ce zic eu aici plutește în derivă prin cyberspațiu- cu mine odată.
Nici măcar să bifeze într-un sondaj nu se prea deranjează lumea.
Cu atât mai valoroase pentru mine sunt părerile celor care pierd din timpul lor ca să-mi răspundă.
În speranța că va veni vremea să fiu salvată, vă trimit un salut călduros din hăurile îndepărtate ale cyberspațiului și vă invit (dacă vreți) să (re)citiți și:
Review Edutopia (1)
Review Edutopia (2)
CyberPa!

2 responses to “Heeeelp! Profă pierdută in cyberspațiu! -review Edutopia (4)

  1. Dragă Dana, în psihologie există legea minimului efort. Adică, de ce să fac ceva ce nu e obligatoriu să fac? De aici, frenezia copy- paste-ului…
    De când mă ocup cu acest blog mă conving pe zi ce trece că sunt într-un monolog în pustiu, unde din când în când dau de oaze care mă încurajează să continui. Așa cum mă încurajează vizitele și comentariile tale. Mulțumesc!

  2. Orice temă legată de educaţie suscită interes pentru profesorul care are conştiiţa datoriei şi care primeşte pe tavă informaţii de ultimă oră precum şi provocări la meditaţie. de la un coleg care este dispus să navigheze prin hăurile cyberspaţiului. Această încorsetare electronică nu-i pierdere de timp !Prin selecţia ta,câştigăm timp şi scurtăm călătoria proprie prin cyberspaţiu.Eu îţi mulţumesc !
    Cred că lipsa reacţiei multora dintre noi este o consecinţă a superficialităţii oricărei activităţi metodice,profesionale…Nu sunt o nostalgică !!! Dar mi-e dor de acele zile când emulaţia,polemizarea,exprimarea unui punct de vedere argumentat erau dovezi ale demnitaţii persoanei.Şi mai cred că, purtarea cătuşelor electronice ale copy-paste-ului ,ne-a slăbit capacitatea de reacţie până la pierderea totală.Avantaje şi dezavantaje !!!

Comentează sau lasă un răspuns

