Galerie

(dez-) Orientarea pentru o carieră (2)- review Huffington Post UK


De ce mă tot bag să postez despre ce părere au cei din alte țări despre problemele actuale ale educației? Pentru că de fiecare dată constat că problemele sunt aceleași și pentru că sper ca din opiniile lor să învățăm și noi ceva.

În Marea Britanie s-au făcut publice, recent, rezultatele la testele GCSE (General Certificate of Secondary Education), prilej cu care Huffington Post UK (http://www.huffingtonpost.co.uk/ )publică o serie de articole pe tema testelor și pe cea a orientării pentru o carieră. Am selectat o serie de opinii din câteva dintre aceste articole care prezintă, după părerea mea, probleme valabile și pentru noi.

 Sue Hedges http://www.huffingtonpost.co.uk/sue-hedges/are-gcses-easier-from-an-_b_936427.html   se întreabă:”Sunt GCSE mai ușoare?”  Compară amintirile pe care le are de pe vremea când a dat și ea acele examene cu ceea ce se întâmplă cu copiii ei. Deși în timp au existat schimbări care ar fi trebuit să ducă la îmbunătățiri, ea trage concluzia că de fapt nimic nu s-a schimbat, copii trebuie să facă sacrificii la fel de mari pentru a reuși, au aceeași stare de nervi și sunt la fel de stresați de examene. 

Graeme White – IT-ist   http://www.huffingtonpost.co.uk/graeme-white/failing-my-gcses_b_935710.html ne împărtășește din experiența unui tânăr care a ascultat o vreme sfaturile de a aspira la studii superioare și a insistat să dea examenele de câteva ori, până când și-a dat seama că există și alte variante de a reuși, mai ales dacă îți găsești domeniul care te pasionează, pentru că te vei concentra mai bine. Așa a facut și acum are propria afacere și propria locuință. El îi sfătuiește pe cei care au căzut la examene să ia acel moment ca fiind temporar. Să caute cursurile care îi pasionează și în felul acesta vor avea controlul asupra propriei vieți într-o mai mare măsură. Universitatea nu este singura cale pentru a reuși.  

 Liam Burns    http://www.huffingtonpost.co.uk/liam-burns/alevel-results-what-futur_b_929890.html se întreabă care este viitorul tinerilor care au primit nivelul A (cel mai înalt) la testele GCSC. Deși acest calificativ ar trebui să asigure intrarea la orice facultate, dificultățile financiare ale familiilor și creșterea taxelor determină alegerea facultăților. Însă, acele instituții de învățământ superior care oferă educație la preț redus nu vor asigura studenților experiențele de învățare pe care ar trebui să le obțină ca absolvenți de învățământ superior. Autorul se întreabă care mai este valoarea practică a declarației că se dorește așezarea studenților ”în inima sistemului”.

 Anastasia de Waal  http://www.huffingtonpost.co.uk/anastasia-de-waal/alevels-higher-grades-mis_b_930160.html  comentează tot despre A-graders. Ea face observații legate de modul în care profesorii sunt obligați să dea mai multă atenție obținerii calificativelor bune în detrimentul calității drumului parcurs pentru a obține cunoștințele necesare. Ea observă că, datorită importanței acordate rezultatelor testelor standardizate, utilitarismul procesului educațional nu mai este pregătirea pentru viitor, ci obținerea rezultatelor foarte bune la teste, pentru a intra la facultate. Elevii și profesorii nu muncesc mai puțin pentru asta, ci dimpotrivă. Autoarea își încheie articolul remarcând că, dacă este mai multă muncă pentru mai puțină valoare, poate calificativele sunt mai mari, dar se pierde scopul principal.

Lucy Sherriff http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/08/25/gcse-results_n_935971.html  ne prezintă opiniile a patru adolescenți care relatează că orientarea pentru carieră primită în școală a fost axată în cea mai mare măsură pe sublinierea importanței participării la testele GCSC și la continuarea studiilor la o universitate. Ei își exprimă dorința de a li se fi arătat o mai mare arie de posibile alegeri, pentru a lua decizii în cunoștință de cauză. Cred că Jimmy, 16 ani,  face o remarcă de mare profunzime, dându-ne olecție cu privire la cât de înțelepți pot fi copiii: el spune că părăsirea școlii este un pas foarte important iar școala ar trebui să se asigure că fiecare absolvent știe unde ar trebui să meargă în continuare, să-și cunoască obiectivele și modul în care le-ar putea atinge în cel mai potrivit mod.

Părerea mea este că acești copii au dreptate. Deși nu este tocmai în regulă, transferăm un sistem de valori propriu în relația cu tinerii. Le spunem că, dacă nu au diplome înalte, nu au valoare. Sau că, degeaba diplomele, dacă nu te fac putred de bogat. Toate acestea, în loc să le prezentăm cât mai multe opțiuni posibile și să avem încredere în capacitatea lor de a alege ce li se potrivește mai bine.

Despre teste naționale și despre orientarea pentru carieră am mai scris și :
https://educatiapentruviitor.wordpress.com/2011/04/22/dez-orientarea-pentru-o-cariera/

https://educatiapentruviitor.wordpress.com/2011/07/04/domnul-este-servit/

Anunțuri

4 responses to “(dez-) Orientarea pentru o carieră (2)- review Huffington Post UK

  1. Pingback: (dez-) Orientarea pentru o cariera (3)- Serenada din autobuzul 41 | EDUCAȚIA PENTRU VIITOR

  2. unde pot gasi teste initiale pentru clasa a 2 ?

Comentează sau lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s