Galerie

Haleală cu economie de timp pentru bloggerii ocupați


Sunt adepta ”bucătăriei creative”. În traducere liberă, nu mă rup după rețete care trebuie urmate întocmai, pentru care trebuie să stai de gardă lângă oală sau care presupun foarte multe operațiuni consumatoare de timp.Pentru una ca mine, care preferă mâncarea proaspătă, gătită acasă, lipsa de interes pentru statul lângă aragaz este mare problemă.Voi prezenta pentru cel/cea interesat(ă) modul în care am rezolvat azi problema, printre timp navigând și pe NET.

Aveam niște pulpe superioare, pe care le-am ”amestecat” (mozolit) cu sare, boia și condiment pentru pui la gratar (ca să nu mă mai muncesc să le combin ”manual”) și niște căței de usturoi tăiați aproximativ mărunt. Am trântit o bucată de folie de aluminiu într-o tavă rotundă, pe care o folosesc doar o dată pe an pentru pască. Peste folie am așezat pulpele cu tot maglavaisul respectiv. Am turnat ulei (o parte) și apă chioară (două părți) peste pulpele de pe folie, până le-am înecat aproximativ până la jumătate.

Am pus restul de folie capac și am strâns cât mai bine cele două părți, cocoloșindu-le dinspre exterior spre interior. Uneori uit să las folia mai lungă și atunci pun altă bucată capac.

Am băgat tava la cuptor, la foc destul de bun, dar nu maxim. O las așa vreo 30 de minute, fără să-mi fac mari probleme.

Intre timp curăț, tai și fierb bine niște cartofi, că nu mai am fulgi ca să scap mai repede. Cam 20-25 minute îi las să se distreze, că am pus apă suficientă.

Mă întorc la cuptor , scot tava și desfac folia de deasupra,  după care bag tava la loc în cuptor,încă zece minute,  ca să se evapore restul de apă și să se rumenească pulpele.

Iau cartofii și-i scurg, mai las puțină zeamă, pun niște mărar și pătrunjel tocat, smântână că-s mâncăcioasă și sare.

După care îi iau la omor cu instrumentul adecvat, până arată cam așa:

Scot tava cu pulpe, care acum s-au rumenit.

Iau farfuria preferată (trebuie să fie cu trandafirași roz, obligatoriu!) și-mi pun o porție generoasă de din alea pe care le-am preparat. Dacă o să aiba careva curajul să repete pe cont propriu schema, îi urez poftă bună! Că noi am avut!

7 responses to “Haleală cu economie de timp pentru bloggerii ocupați

  1. Pingback: 59 de principii ale profesorului de succes (6) | innerspacejournal

  2. Dar să mănânc îmi place!

  3. Sunt bune şi pungile pentru copt, simple. Te chinui şi mai puţin. Şi poţi băga şi legume peste pulpe (sau ce vrei). Eu sunt adepta gătitului cât mai eficient şi rapid, că nu prea-mi place, dar trebuie.

  4. Ne-ai pus gând rău,Elena ! Îti plouă în gură cât timp citeşti re
    ţeta.Interesantă varianta de garnitură în formula ta. O să încerc şi eu.Arată bine şi sigur este şi foarte gustoasă.Dacă nu era smântâna,era şi foarte sănătoasă !!!La cum arată,mai contează ?!!

Comentează sau lasă un răspuns

