Galerie

Este patriotismul demodat?


For English version: http://teachpositive.wordpress.com/2011/12/17/is-patriotism-out-of-fashion/

De când cu noile tehnologii, auzi din ce în ce mai des că Lumea a devenit un sat ceva mai mare. (Părerea mea este că Lumea seamănă mai degrabă cu o mare corporație,- dar e doar părerea mea…)

Parcă ar fi o scuză pentru interesul foarte scăzut spre deloc pentru conturarea sau păstrarea identității naționale. Ne comparăm și ne concurăm pe câte limbi străine sunt cunoscute de ce procent din populație, pe câte calculatoare conectate la internet sunt în gospodăriile oamenilor, pe intervalele de vârstă ale celor care fac comenzi on-line…

În această competiție, parcă îți este rușine că nu ai un pașaport plin de vize exotice, că nu ai conturi cu liste foarte lungi de prieteni pe rețelele de socializare, că nu ești la curent cu ofertele de vânzare ale magazinelor on-line…

Și parcă îți este jenă că nu te poți conversa în limbi străine cu vânzătoarele din magazinele vizitate prin metropolele lumii, deși știi limba mamei tale la perfecție…

Am dat de cantecul interpretat la auditiile de la Britains’Got Talent de Jai McDowall http://www.youtube.com/watch?v=cccVSBTLgFQ -scoțianul de 24-25 de ani din Tarbolton,  Ayrshire, Scoția  care a câștigat ediția 2011 detronându-l pe micul Ronan Parke. Cu uimire am constatat că Jai a trecut de audiții cântând un cântec patriotic!

Cu admirație am văzut că de data asta nici juriul, nici publicul nu a lăcrimat. Dar toată audiența și-a îndreptat spatele, a ridicat fruntea și a respirat odata cu Jai. Pentru că semnificația cântecului și sentimentele transmise de vocea concurentului rezonau puternic cu convingerile auditorilor.

Acele versuri spuneau așa:

Nici un om, nici o nebunie
-Deşi trista lor putere poate prevala-

Nu poate poseda, cuceri, inima ţării mele
Ei se ridică pentru a eșua, ea este eternă

Mult timp înainte ca granițele națiunilor sa fie desenate
Atunci când nu fluturau steaguri , atunci când nu existau armate
Ţara mea s-a născut -şi mă întrebați de ce o iubesc ?
Prin războaie, moarte şi disperare, ea este cea constantă.

Noi, cei nepăsători şi voi vă întrebaţi de ce o părăsesc?
Dar cum să trec granițele, dar eu sunt încă acolo,
Cum pot s-o las?  De unde să încep?
Să se sfâșie în bucăți jalnicele națiuni ale omului,

Singurele frontiere ale patriei se află doar în jurul inimii mele!

Cântecul este dintr-un musical „Şah”. Î n spectacolul inspirat din realitățile Războiului Rece, aria este cântată de un jucător rus de sah, personaj care va solicita azil, pentru a fugi din Uniunea Sovietică.

Autorii cântecului: Andersson Benny Goran Bror (s, Rice Timothy Miles Bindon, Ulvaeus Bjoern K

One response to “Este patriotismul demodat?

  1. bun articolul, merita forward-at!

Comentează sau lasă un răspuns

