Galerie

Activitate in parteneriat la clasa, cadru cu cadru


In primavara lui 2011 am realizat impreuna cu  Anca  un set de videoclipuri care ilustreaza activitatea in parteneriat la clasa intre profesorul care preda o disciplina scolara si profesorul de sprijin/itinerant.

Deoarece blogul acesta nu poate incarca videoclipuri, am realizat o serie de instantanee care pot ilustra cum arata activitatea.

La realizarea videoclipurilor de unde am extras cadrele au participat:

-clasa a VII-a B- clasa integratoare;

-eu- prof de sprijin/itinerant, grad I, 30 ani vechime in invatamant;

-Anca Paduraru- profesoara de Mate’ in primul ei an de invatamant si primul an de Masterat didactic in Matematica (Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iasi); a preluat cu o mana sigura si energica rolul de profesoara si s-a adaptat cu succes la conditiile de lucru in parteneriat la clasa integratoare;

-Bogdan de Engleza si Adrian de Educatie plastica, operatori de ocazie cu randul.

In cele doua ore de productie copii au lucrat, deci, in prezenta a TREI profesori. Au fost ei cumva stanjeniti din cauza asta? Veti vedea si veti concluziona.

Cateva concluzii legate de experienta prezentata:

-nu se poate face lectie in parteneriat la clasa fara o proiectare in parteneriat, pentru a stabili TOTUL dinainte- sau cat mai multe detalii predictibile;

-vechimea, experienta, gradele didactice sau alte caracteristici profesionale nu fac doi bani in parteneriatul la clasa, daca profesorii care formeaza parteneriatul nu au dorinta reala de a-si stabili obiective comune si de a se vedea reciproc drept parteneri egali;

-elevii vor percepe ca o stare de normalitate prezenta a doi sau mai multi adulti care-i educa in aceeasi  lectie, daca adultii insisi vor percepe primii ca normala aceasta situatie;

-intr-o lectie realizata in parteneriat, elevii sunt „tinuti ocupati” in permanenta iar interactiunile sunt mai numeroase si de o mai mare varietate;

-profesorul itinerant nu se ocupa in mod vizibil si insistent doar de elevii cu cerinte educationale speciale, ci are interactiuni de lucru de diferite tipuri cu toti copiii;

-feed-back-ul are loc in mod constant;

-cand unul dintre profesori trebuie urmarit de toti elevii, celalalt se retrage intr-o pozitie mai putin dominanta, pentru a lasa camp liber colegului si pentru a nu-i perturba pe elevi;

-interactiunile dintre profesorii care sustin lectia sunt modele de interactiune pentru elevi;

-stilurile diferite de lucru ale profesorilor din parteneriat pot fi utilizate pentru proiectarea unor sarcini de lucru diverse, in lectii care mobilizeaza elevii, prin diminuarea rutinei si platitudinii lectiei;

Imi doresc sa mai gasesc colegi cu care sa colaborez la fel de bine cum am colaborat cu Anca. Cine a zis ca debutantii nu pot fi buni profesori???

Această prezentare necesită JavaScript.

Anunțuri

One response to “Activitate in parteneriat la clasa, cadru cu cadru

  1. Admir colegii care nu „ruginesc” şi nu au acea suficienţa periculoasă datorată vechimii la catedră.Şi mai puţini colegi ştiu să pună în valoare profesorii tineri.Felicitări !.Totuşi,regret că acest soi este pe cale de disparitie şi mulţi dintre noi ne-am perdut simţul umorului care ne ajuta să facem faţă realităţii…

Comentează sau lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s